Sikker transport med en professionel vognpark og erfarne chauffører

Om os

PM Transport og Møller Transport er ejet af henholdsvis Peter Møller og sønnen Kenneth Møller. Med både fælles og egne kunder samarbejdes tæt om effektiv og fleksibel håndtering af transportopgaver. Herudover sælger PM Transport kalk, grus, sten, kosand og andre materialer.

Vores historie – starten på et familiefirma

Peter startede firmaet PM Transport tilbage i 1986 med domicil på hans fødegård i Rojbøl. Én bil blev hurtigt til flere og drømmen om at drive et professionelt transportfirma gik i opfyldelse. Passionen for lastbiler og transportbranchen gik i arv til Kenneth, der efter sin uddannelse som lastvognsmekaniker i 1999 blev ansat i PM Transport.

Sammen startede Peter og Kenneth firmaet Møller Transport i 2002 med halvt ejerskab til hver. Peter fortsatte sideløbende driften af PM Transport, men med etableringen af Møller Transport fik Kenneth mulighed for at udleve sin drøm om at være selvstændig. Som led i et glidende generationsskifte overtog Kenneth fuldt ejerskab af Møller Transport i 2019.

Mange lastbiler skaber fleksibilitet

Hos Møller Transport og PM Transport råder vi over et stort antal lastbiler. Både i form af vores egen vognpark og også i form af eksterne biler, som vi lejer ind via samarbejdspartnere. Det er vores erfaring, at netop denne kombination giver os en stor fleksibilitet, som i sidste ende kommer vores kunder til gode.

Vores vognpark består udelukkende af nyere lastbiler. Det garanterer en høj driftssikkerhed og sikrer en nemmere og bedre rengøring til transport af fødevarer. Endelig belaster nyere lastbiler miljøet mindre end ældre biler.

Vores historie – starten på et familiefirma

Peter startede firmaet PM Transport tilbage i 1986 med domicil på hans fødegård i Rojbøl. Én bil blev hurtigt til flere og drømmen om at drive et professionelt transportfirma gik i opfyldelse. Passionen for lastbiler og transportbranchen gik i arv til Kenneth, der efter sin uddannelse som lastvognsmekaniker i 1999 blev ansat i PM Transport.

Sammen startede Peter og Kenneth firmaet Møller Transport i 2002 med halvt ejerskab til hver. Peter fortsatte sideløbende driften af PM Transport, men med etableringen af Møller Transport fik Kenneth mulighed for at udleve sin drøm om at være selvstændig. Som led i et glidende generationsskifte overtog Kenneth fuldt ejerskab af Møller Transport i 2019.

Mange lastbiler skaber fleksibilitet

Hos Møller Transport og PM Transport råder vi over et stort antal lastbiler. Både i form af vores egen vognpark og også i form af eksterne biler, som vi lejer ind via samarbejdspartnere. Det er vores erfaring, at netop denne kombination giver os en stor fleksibilitet, som i sidste ende kommer vores kunder til gode.

Vores vognpark består udelukkende af nyere lastbiler. Det garanterer en høj driftssikkerhed og sikrer en nemmere og bedre rengøring til transport af fødevarer. Endelig belaster nyere lastbiler miljøet mindre end ældre biler.

Erfarne og højt kvalificerede chauffører

Vores erfarne chauffører har alle de kvalifikationer, der kræves. De er helt ajour i forhold til lovgivningen, økonomikørsel, fastsurring af gods og diverse sikkerhedsforanstaltninger.

Vi har chauffører med både truck- og krancertifikat og alle chauffører overholder vores interne chaufførhåndbog. Det betyder, at de fører logbog over al transport og er fuldt opdaterede om de seneste regler for håndtering af GMO-varer.

Hurtig og sikker disponering

Disponering, levering og afregning foregår uden unødvendig ventetid, da vi benytter et webbaseret disponeringsprogram med direkte forbindelse til chaufførens tablet. Alt er digitaliseret, så kvantum og følgeseddel er vores administration i hænde, så snart en tur er afsluttet. Det betyder, at vi kan tilbyde en meget hurtig tilbagemelding med følgeseddel og afregning til hver enkelt kunde.

Erfarne og højt kvalificerede chauffører

Vores erfarne chauffører har alle de kvalifikationer, der kræves. De er helt ajour i forhold til lovgivningen, økonomikørsel, fastsurring af gods og diverse sikkerhedsforanstaltninger.

Vi har chauffører med både truck- og krancertifikat og alle chauffører overholder vores interne chaufførhåndbog. Det betyder, at de fører logbog over al transport og er fuldt opdaterede om de seneste regler for håndtering af GMO-varer.

Hurtig og sikker disponering

Disponering, levering og afregning foregår uden unødvendig ventetid, da vi benytter et webbaseret disponeringsprogram med direkte forbindelse til chaufførens tablet. Alt er digitaliseret, så kvantum og følgeseddel er vores administration i hænde, så snart en tur er afsluttet. Det betyder, at vi kan tilbyde en meget hurtig tilbagemelding med følgeseddel og afregning til hver enkelt kunde.